۰۹ فروردین ۱۳۸۶

کدهای سی اس اس را تمیز کنید

فکر می کنید هنگام طراحی و یا وبرایش یک صفحه وب چقدر از کاراکترهای اضافه استفاده می کنید؟ برای مثال به جدول زیر نگاه کنید. قسمت "عمومی" کاراکترهایی که به صورت معمول استفاده می شوند را نشان می دهد و قسمت "بی نقص" هم کاراکتر هایی را نشان می دهد که استفاده از آنها باعث کم حجم تر شدن فایل CSS می شود.

عمومیبی نقص
#ffffff#fff
bold700
11px 6px 6px 6px11px 6px 6px
0px0
#ff0000red
2px 0 5px 02px 0 5px

حالا شاید بگید که چند کاراکتر مگه چقدر روی حجم تاثر داره؟ و اینجاست که شاعر بلندآوازه می گه: "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود". باورتون نمی شه ؟کافیه به این سایت یک سر بزنید و کدهای CSS وبلاگ ویا وب سایت خودتون رو بدین و بعد از پردازش ببینید که همین نکات ریز چقدر در سبک تر شدن صفحات وب تاثیرگزار هستن. بعد از پردازش کد صحیح به همراه حجم کم شده از کدها داده میشه. البته امکانات دیگری هم دارید که بتونید به کدهاتون نظم بیشتری بدین.

من چنتا از کدهای CSS وبلاگ های پر طرفدار فارسی رو امتحان کردم و به اعداد جالبی رسیدم. ببینید:

Input: 6.227KB, Output: 5.138KB, Compression Ratio: 17.5% (-1089 Bytes)
Input: 12.867KB, Output: 9.53KB, Compression Ratio: 25.7% (-3304 Bytes)


۲ نظر:

ITLine گفت...

خیلی جالبه پسر

Input: 71.156KB, Output: 7.822KB, Compression Ratio: 89% (-63334 Bytes)

Tavana گفت...

سلام

با تشکر از وبلاگ خوب و مفيدتان!
به اطلاع می رساند، سایت اطلاع رسانی رویدادهای ایران http://www.TAV.ir با هدف اطلاع رسانی گسترده رویدادهای علمی راه اندازی شده است. از این پس می توانید اطلاعات رویدادها را کاملاً رايگان در سایت ثبت کنید.
در این سایت اطلاعات کنفرانس‌ها، همايش‌ها، جشنواره‌ها، سمينار‌‌ها، کنگره‌ها، گردههمايي‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي سراسر ایران در کليه زمينه‌هاي علمي، فرهنگي هنري، مديريت ، فني مهندسي، پزشکي علوم پايه و غيره را می‌توانید بیابید.

لطفاً جهت بهرمندی تمامی افراد علاقهمند به امکانات و خدمات رایگان این پایگاه، اقدام به معرفی این پایگاه به بازدید کنندگان وبلاگتان بنمایید.

با سپاس فراوان