۰۵ دی ۱۳۸۵

جنگ من با فارسی سازی

این وبلاگ نویسیم واسه خودش عالمی داره . همش تو فکر اینم که چی بنویسم . منم که یه آدم خیال باف . نمی دونید تا کجاها رفتم . خوبیش اینه که یه مقدار آدم رو از فکر کردن به مشکلاتش باز می داره . البته شاید به خاطر این باشه که من تازه شروع به نوشتن کردم و چون واسم یه چیز جدید هستش همش بهش فکر می کنم . بگذریم .
خواستم یه مقدار در مورد این بلاگر و این قالبی که براش انتخاب کردم و کلی باهاش جنگیدم تا فارسیش کنم بنویسم . راستش اول اول ( همون موقع که تصمیم گرفتم یه وبلاگ بزنم ) می خواستم یه هاست و دومین بگیرم و روش WordPress رو نصب کنم . اما متاسفانه یا خوشبختانه من آدمی هستم که همش دوست دارم همه چیزم به روز باشه ( البته به اندازه وسع مالی که دارم ) و از طرفی به روز نگه داشتن خود این CMS ها و فارسی سازاشون کار حضرت فیل ؛ دور این کار رو یه خط قرمز کشیدم . چون اصلا دوست ندارم بشینم و منتظر باشم که کی فارسی ساز جدید میاد تا نسخه جدید رو نصب کنم . هر چند بلاگر هم با این نسخه جدیدش مسخرش رو در آورده بود . آخه این نسخه با نسخه قبل خیلی تفاوت کرده ؛ مخصوصا تو کد نویسهاش . از طرفی خیلی جاها دست و بال آدم بستست و نمی تونه تغیراتی که می خواد رو اعمال کنه .
نمی دونید با چه جون کندنی این قالب رو فارسی کردم . البته مشکل اساسی من که خیلی اذیتم کرد تو کد نویسی نبود . بلکه بخاطر این بود که تغیراتی که داده می شد همون لحظه Publish نمی شد . منم فکر می کردم که یه جایی تو کد نویسیا اشتباه کردم . واسه همین تمام تغیرات رو برمی گردوندم و با کمال تعجب می دیدم نه تنها تغیرات قبلی انجام نشده ، بلکه تغیرات جدید هم انجام نشده ( حسابی مثل اون نوع پرنده شده بودم که غذا جمع می کنه و یه جا قایمشون می کنه و آخرسرم یادش می ره کجا گذاشته بودتش و یا به عبارتی حسابی اسکل شده بودم ) . واسه همین رفتم jad-ir ( همین بلاگ که توش می نویسم ) رو کلا delete کردم . و همچنان نه تنها delete اعمال نشد بلکه تغیرات قبلی و قبلیش هم کماکان اعمال نشده بودن و بدتر از همه از این می ترسیدم که نکنه الان یکی دیگه بیاد و این subdomain رو برداره .
سرتونو درد نیارم بعد از دو سه بار متوالی که این اتفاقات افتاد بالاخره متوجه شدیم که سیستم بلاگر همون لحظه Publish نمی شه . عوضش می شه با دکمه Preview تغیراتی رو که تو قالب دادیم رو ببینیم . تجربه جالبی بود . نه ؟ خوب معلومه که نه . نتنها جالب نبود بلکه خیلیم دردناک بود .

چه سخته این نوشتن !!
سعی می کنم یه چیزایی هم در مورد نحوه فارسی کردنش و کدهاش بنویسم .

هیچ نظری موجود نیست: