۰۷ دی ۱۳۸۵

همیشه راحت اجرا کنید

حتما تا حالا شده که یه مدت طولانی هاردتون رو فرمت نکنید و سیستمتون سرشار از نرم افزارهایی بشه که خیلی هاشون رو برای تست کردن نصب کرده باشین و یا یه کار کوچک با نرم افزار داشته باشین و بعد از اون کار اصلا سراغش نرین .
گذشته از اینکه سرعت سیستم شما مخصوصا هنگام بالا اومدن ویندوز کند می شه ممکنه به یه مشکل خیلی بدتری برخورد کنید . مثلا شاید Desktop شما به این روز دربیاد ( بعد از کلی تمیزکاری ) و پر بشه از آیکون های مختلف و یا پیدا کردن برنامه مورد نظرتون از یه لیستی مثل این ، شمارو از انجام خیلی کارها منصرف بکنه و اگه منصرف هم نشین چشاتون در بیاد و تا نیم سانتی مانیتور پیشروی کنید و بدتر از این بعد از جستجوی بسیار متوجه بشین که نرم افزار مورد نظر از مانیتور زده بیرون . ( این آخری دیگه آخر ضد حال هستش که سره خودم اومد . )
اولین راهی که ممکن هست به نظر خیلی ها بیاد این هست که از ابزار search خود سیستم عامل استفاده کنن که خود اینم کلی وقت گیر هست و استفاده زیاد هم ممکنه سخت افزار آسیب برسونه .
اما شما می تونید از یه نرم افزار بسیار جالب به نام Launchy استفاده کنید . این نرم افزار می تونه حتی برای افرادی هم که این مشکل رو ندارن جالب و مفید باشه . کافیه Launchy رو از اینجا دانلود کنید و بعد از نصب Alt+Space رو فشار بدید تا پنجره مخصوصش باز بشه . حالا نام یه برنامه ای که در رایانه شما نصب هست رو تایپ کنید مثلا Adobe . برای بستنش هم باز از Alt+Spaceاستفاده کنید . با راست کلیک روی پنجره Launchy هم می تونید به یه سری از امکانات مثل قالب های مختلف دسترسی پیدا کنید که فکر نکنم به توضیح نیاز داشته باشه .
خوشحال باشید . دیگه وقت با ارزشتون هنگام جستجو برای یک کلیک از دست نمی ره .

هیچ نظری موجود نیست: